A setét torony

november 01, 2017

Nos, először is, tudni kell rólam, hogy nem vagyok nagy akciófilm rajongó, és ez valószínűleg rátette a bélyegét már a megkezdése előtt is a filmnek. Azonban egy kicsit mégis várakozással töltött el, ugyanis ahogyan előre utána olvastam, illetve hallottam, van egy kis fantasy beütése is, amiért viszont eszméletlenül rajongok.

Az alap sztori ugye az, hogy van egy fiatal kis srác, akit bolondnak tartanak álmai miatt, pszichológushoz jár, aki a látomásait az apja halála miatti traumának tudja be. A srácot utálja a nevelőapja, az anyja nagyon lazának mutatkozik. (Az én Anyukám nem szokott velem ököl-pacsizni, lehet ez ilyen amerikai anyukák szokása.) Természetesen hamarosan megjelennek azok az emberek, akik el akarják vinni a fiút egy másik világra, (milyen meglepő, pont oda, amiről folyamatosan álmodik), hogy lerombolhassák fényével azt a tornyot ami a világunkat (kulcsvilágot) védi a sötét erőktől. 

Az álmokban megjelenik a Harcos is, (a képen látható bal oldali férfi), akinek azon kívül, hogy lövöldözik és megtanít egy mondókát a srácnak, nem sok szerepe van. Mindazonáltal a köztük lévő kapocs számomra egészen megható volt, erősítették egymást, már csak a közös sötét múlt esetén is: mindkettőnek meghalt az apja, és egyik szülőjüket a gonosz,(jobb oldali pasi a képen) ölte meg.

Megy a harc, a bujdosás, a szenvedés, mikor éppen ki hal meg, a gonosz férfi kénye-kedvére mindenkit irányíthat, akit csak akar, ami számomra egy kicsit sok volt.. Oké, hogy valakinek szuper ereje van, de az, hogy két szóval elintézi, hogy valaki ne lélegezzen, kicsit túl sok power egy gonosz kezébe. Ja, és hogy ő ezt hogyan szerezte meg, arról megint nem tudunk semmit sem. A végén, mivel a srác a legerősebb az összes fénylő gyerek közül, hiába ül abban a székben, amiből erejét kiközvetítve lerombolják a tornyot, hiszen közben arra is marad ereje, hogy a Harcosnak telepatikusan üzenjen, nyitva tartson egy kaput, és még a jól megtanult mondókát is elmondja. Tényleg nagyon erős a srác!  Utána mindenki megmenekül, Happy Ending, és belőle is Harcos lesz.

Összeségében: Én őszintén szólva többet vártam. Így is megvolt a hossza a filmnek, mégsem éreztem azt, hogy elegendő információm volt az életükről, személyiségeikről, stb. Bár valószínűleg az akciófilmeknek pont nem ez a lényege, mégis hiányzott a háttér: mi ez a világ, ki teremtette, mióta létezik, mi ez az egész torony dolog?! 

Rendezését tekintve voltak benne nagyon szép effektek, látványos dolgok, én pedig nagyon szeretem, ha valami igényesen ki van dolgozva. A színészek is jók voltak, főleg a gonosz: az az eszméletlen lazaság nagyon jól állt neki. A Harcos karaktere is jó volt, a szenvedő, gyengélkedő hős, akit az "utód" tudata és ereje hozza vissza. Jó kis csapat volt, hosszú filmmel, rövid tartalommal, szép effektekkel.

Képtalálat a következőre: „3/5 star”

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.